Eleverne

Om vores elever

Helt generelt for vores elever er, at de har haft manglende succes og trivsel i deres tidligere skoletilbud. Nogle elever har gået mange år i andre skoler, nogle elever har i lange perioder ikke været i skole, og nogle elever har gået i mange forskellige skoler.

Pilelygaard Brønshøj oplever, at det fungerer godt for vores elever, at de bliver tilknyttet en mindre, overskuelig elevgruppe med faste, trygge og kompetente voksne, der sammen med børnene skaber et trygt klassemiljø og et fundament for trivsel.

Eleverne på Pilelygaard Brønshøj kan have en række forskellige vanskeligheder af psykiatrisk, social eller personlig karakter, men fælles for dem alle er, at de har behov for et mindre trygt og ressourceorienteret tilbud. Et tilbud med fokus på trivsel og udvikling. Det gør sig gældende, uanset om ens vanskeligheder bedst forstås indenfor en autistisk ramme, eller om ens udfordringer i højere grad skyldes opmærksomheds- eller adfærdsforstyrrelser. Alle eleverne på Pilelygaard Brønshøj ligger indenfor normalbegavelsesområdet.

Vi har dygtige speciallærere og specialpædagoger, samt en høj normering af psykologer. Styrken i vores koncept ligger i organiseringen af samarbejdet mellem de 3 faggrupper, hvor de pædagogiske, læringsfaglige og psykologfaglige indsatser er komplementære til glæde for det enkelte barns trivsel og udvikling.

På Pilelygaard er eleven ikke problemet. Det er problemet, der er problemet. Eleven er et menneske med krav på at få støtte, omsorg og værdighed.